SABAHTAN UĞRADIM BEN BİR GELİNE


Sabahtan uğradım ben bir geline,
Bal bulaşmış dudağına, diline.
Kavil koyducağım, kavil yerine,
Sallanıp, fırlanıp dolan tez gelin.

Kulunu da kötü etme bu pazar,
Tak hamayılını değmesin nazar.
Ablak şahan gibi çalkanır gezer,
Keklik kapar gibi sallan, gez gelin.

Sırtına giyinmiş al ile moru,
Seni seven yiğit n'eylesin malı?
Giyinmiş, kuşanmış ibrişim şalı,
İnce belli, şal kuşaklı bir gelin?

Karac'oğlan, züğürt düşmüş, geziyor,
Gören âşıkların bağrın eziyor.
Herkes yâri defterine yazıyor,
Sen de beni defterine yaz gelin.

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

EN ÇOK OKUNAN KARACAOĞLAN ŞİİRLERİ
Sıralama son 30 günlük istatistiklerden oluşmaktadır.


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı