Ala gözlerini sevdiğim dilber, Göster cemalini görmeye geldim. Şeftalin derdime derman dediler, Gerçek mi sevdiğim sormaya geldim... Gündüz hayallerim gece düşlerim, Uyandıkça ağlamaya başlarım, Sevdiğim üstünde uçan kuşların, Tutup kanatların kırmaya geldim... Senin aşıkların gülmez dediler, Ağlayıp yaşını silmez dediler, Seni bir kez saran ölmez dediler, Gerçek mi efendim sarmaya geldim... Senin işin yiyip içmek dediler, Yaran ile konup göçmek dediler, Göğsün cennet koynun uçmak dediler, Hak nasip ederse görmeye geldim... Mayıl oldum senin ince beline, Canım kurban olsun tatlı diline, Âşık olup senin hüsnün bağına, Kırmızı güllerin dermeye geldim... Karac'oğlan der ki: İşin doğrusu, Gökte melek yerde hüma yavrusu, Söyleyim ben sana sözün doğrusu, Soyunup koynuna girmeye geldim.

SULTAN SÜLEYMAN'A KALMAYAN DÜNYA


Sultan Süleyman'a kalmayan dünya,
Bu dağlar yerinden ayrılır bir gün.
Nice bin senedir çürüyen canlar,
Hakk'ın emri ile dirilir bir gün.

Ne güzel yapıdır Cennet yapısı,
Çok aradım, görünmedi kapısı.
Benim korktuğum yol Sırat Köprüsü,
Cehennem üstüne kurulur bir gün.

Karşıki dağlar da karlı dağ olsa,
Çevre yanı mor sümbüllü bağ olsa,
Ağa olsa, paşa olsa, beğ olsa,
Yakasız gömleğe sarılır bir gün.

Bu dünyada adem oğluyum dersin,
Helâli, haramı seçmeden yersin,
Yeme el malını, er geç verirsin,
İğneden ipliğe sorulur bir gün.

Gökte yıldızların önü terazi,
Ülker ile aşar gider birazı.
Yarın mahşerde de sorarlar bizi,
Hak mizan terazi kurulur bir gün.

Karac'oğlan der ki: Konup göçersin,
Ecel şerbetini bir gün içersin,
Sırat Köprüsü'nden sonu geçersin,
Amelin eline verilir bir gün.

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Bu siteden daha iyi yararlanmak istiyorsanız;'ni tarayıcınızın yer imlerine ekleyiniz.


POPÜLER YAYINLAR

EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı