NAZLI YÂRDAN BANA GELDİ BİR NAME


Nazlı yârdan bana geldi bir name,
Eğer doğru ise, kırdı belimi.
Dediler: Yârini yad eller almış,
Kadir Mevlâm, ihsan eyle ölümü.

Bülbüle söyleyin, gülüne konsun,
Beni yârdan eden Allah'tan bulsun.
Sabreyle sevdiğim, ilkbahar gelsin,
Terk edeyim vatanımı, ilimi.

Ak yâri gördükçe ağladım, coştum,
Al elinden dolu badeler içtim.
Kötüler sandı ki ben yârdan geçtim,
Ölmeyince çeker miyim elimi?

Karac'oğlan der ki: Konmadan göçmem,
Her olur, olmaza sırrımı açmam.
Kötüler köpr'olsa üstünden geçmem,
Taşkın suya uğratırım yolumu.

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı