NEYLEYEYİM ŞU DÜNYADA ZİYNETİ


Neyleyeyim şu dünyada ziyneti,
Akibet de ölüm olduktan geri.
İstemem bahçemde bülbüller ötsün,
Benim gonca gülüm solduktan geri.

Çözemedim düğmeleri döşünden,
Öpemedim gözlerinden, kaşından.
Güzelliği soyha kalsın başından,
Ben inli, boranlı olduktan geri.

Yalanmış dünyanın ötesi, yalan,
Felektir muradım elimden alan.
Mısr'a sultan olsam, istemem kalan,
Dost ağlayıp, düşman güldükten geri.

Karac'oğlan der ki: Bu ne hâl bilmem?
Gelmişim dünyaya, bir daha gelmem.
Âlem bir yand'olsa, o yâri vermem,
Yârin gönlü bende olduktan geri.

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı