ON PARMAĞIM ŞEM'A ETTİM YANDIRDIM


On parmağım şem'a ettim, yandırdım,
El yaradı yâre, yaramadım ben.
Nazlı yârim geçmiş derler buradan,
Kör oldu gözlerim, göremedim ben.

Hey ağalar, bana zulüm değil mi?
Âlem divan durdu, duramadım ben.
Yâri benzetmişler tavus kuşuna,
Boyun gördüm, yüzün göremedim ben.

Yavru şahan gibi hava gözlerim,
İner ormana da yolun düzlerim.
Yedi yıldır ben ki yâri özlerim,
Bekledim, murada eremedim ben.

Çinin çinin bilezikli kolları,
Söyledikçe şirin gelir dilleri.
Açılmış yanakta gonca gülleri,
Söylen ele, dersin, deremedim ben.

Yârimin zülüfü destedir, deste,
Verirler şâkirdi, öğretir usta.
Bir elma getirdim, gümanım dosta,
El sürüp koynunu aramadım ben.

Karac'oğlan der ki: Belim büküldü,
Yâri gördüm, kemerciğim söküldü.
Ömrüm sarayından üç kor döküldü,
Devşirip kerpicin öremedim ben.

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı