SABAHTAN UĞRADIM BEN BİR UŞAĞA


Sabahtan uğradım ben bir uşağa,
Hayran oldum belindeki kuşağa.
Döşeneli kutnu yüzlü döşeğe,
Beğenmez yastığı, kol ister gönül.

Irganayım ala beşik içinde,
Görüneyim güzellerin göçünde.
Kamalaklı kara ardıç içinde,
Kırmızı önlüklü yâr ister gönül.

Karlı karlı dağlarından aştığım,
Soğuk soğuk sularından içtiğim,
Elvan elvan düğmelerin çözdüğüm,
Şimdi ince bele kol ister gönül.

Bir selâm gönderdim küçücük dosta,
Yalınız yollasın gül deste deste.
Kalmışım gurbette, olmuşum hasta,
Yârin yaylasından kar ister gönül.

Karac'oğlan der ki: Ben de akayım,
Akayım da yâr bendini yıkayım.
Eğil güzel, al yanaktan öpeyim,
Yanağı gamzeli yâr ister gönül.

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı