URYAN GELDİM İSE URYAN GİDERİM


Uryan geldim ise, uryan giderim,
Ölmemeye elde fermanım mı var?
Azrail gelmiş de can talep eyler,
Benim can vermeye dermanım mı var?

Dirilirler, dirilirler, gelirler,
Huzur-ı mahşerde divan dururlar.
Haramı var diye korku verirler,
Benim ipek yüklü kervanım mı var?

Er isen, erliğin meydana getir,
Kadir Mevlâm, noksanımı sen yetir.
Bana derler gam yükünü sen götür,
Benim yük götürür dermanım mı var?

Karac'oğlan der ki: İsmim öğerler,
Ağı oldu bildiğimiz şekerler.
Güzel sever diye isnat ederler,
Benim Hak'tan özge sevdiğim mi var?

Karacaoğlan


(Günümüzün Türkçesiyle Zeki Çalar yorumu)

ÇIPLAK GELDİM İSE ÇIPLAK GİDERİM

Çıplak geldim ise, çıplak giderim,
Ölmemeye elde fermanım mı var?
Azrail gelmiş de canımı ister,
Benim can vermeye dermanım mı var?

Mahşer günü dirilirler, gelirler,
Allah huzurunda hazır dururlar.
Haramı var diye korku verirler,
Benim ipek yüklü kervanım mı var?

Er isen, erliğin meydana getir,
Kadir Mevlâm, noksanımı sen yetir.
Bana derler gam yükünü sen götür,
Benim yük götürür dermanım mı var?

Karac'oğlan der ki: İsmim öğerler,
Zehir oldu bildiğimiz şekerler.
Güzel sever diye isnat ederler,
Benim Hak'tan özge sevdiğim mi var?

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı