KARGICAK'TA BİR GÜZELE UĞRADIM


Kargıcak'ta bir güzele uğradım,
Ala gözler ispir ispir bakıyor.
Görmeden de görmemesi yeğ imiş,
Aşkı düştü yüreğimi yakıyor.

Kaşların benzettim ilâm-elife,
Yaktı yüreğimi, tuttu yalıfa.
Kallemiş mi döktün kara zülüfe?
Kara zülüf burcu burcu kokuyor.

Sırtına giyinmiş sırf mavi saya,
Cemalin benzettim şu doğan aya.
Kendine uydurmuş bir katar maya,
Urum deyip yaylasına çekiyor.

Karac'oğlan, gördüğünü öğüyor,
Altın küpe al yanağı döğüyor.
Bini verdim, beş yüz daha değiyor,
Zalim yokluk, kız boynumu büküyor.

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı