SABAHTAN UĞRADIM BEN BİR GÜZELE - 3


Sabahtan uğradım ben bir güzele,
Görünce aklımı verdim talana.
Leylağı, sümbülü hep bile yetmiş,
Cennet kokuları vardır alana.

Gökyüzünde meleklerin pîrisin,
Yeryüzünde arların balısın,
Yeni açmış has bahçenin gülüsün,
Kömür gözlüm kıymetini bilene.

Selâm verdim, selâmımı alman mı?
Ben seninim, sen de benim olman mı?
Al yanaktan bir bergüzar vermen mi?
Seni diye özleyip de gelene,

Dinle dilber dinle, sanadır sözüm,
Dost yanında kıymetimiz yok bizim.
İnsafa gel, bir çift şeftali lâzım,
Gece, gündüz hayalinle gezene.

Karac'oğlan der ki: Yandım yaralı,
Aşk elinden yüreciğim bereli.
Ak gerdanda çifte benler sıralı,
Kız ne diyon şu derdinden ölene?

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı