SEHERDE UĞRADIM BİR ADİL HANA


Seherde uğradım bir adil hana,
Dostum sultan olmuş ilin üstüne.
Cemalini gördüm, oldum divane,
Selâmına durdum yolun üstüne.

Seherde uğradım ben de bir gence,
Usuldur boyları, belleri ince.
Döküvermiş mor beliği kolunca,
Sarılaydım ince belin üstüne.

Ak imiş gerdanın, beyazdır kardan,
Alnın gevherdenmiş, cemalin nurdan,
Dişin sedeftenmiş, dudağın dürden,
Lebin kaymak çalar balın üstüne.

Bir kulun yok Karac'oğlan kadar,
Hüsnünün zekatı borcunu öder.
Kız, bakışın beni divane eder,
Sırmalar giymişsin alın üstüne.

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı