SEHERDEN UĞRADIM BEN BİR GÜZELE


Seherden uğradım ben bir güzele,
Her ne dedim ise, yoğ inen gider.
Uydurmuş yanına kendi menendin,
Sandım ki sadrazam tuğ inen gider.

Yel eser de, ışılaşır sırmalar,
Siyah zülfü mah yüzünü tırmalar.
Zamanede tülek olmuş turnalar,
Dizilmiş katara çiğ inen gider.

Murat derler, ben murada ermedim,
Binip aşk atına meydan almadım.
Güzel derler, böylesini görmedim,
Top zülüf gerdanda bağ inen gider.

Karac'oğlan der ki: N'eyledim size?
Çifte benler hûb yaraşmış mah yüze.
Dedim "Dilber, ben de yoldaşım size."
Dedi "Yiğit bizle del'olan gider!"

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı