YAZ GÜNLERİ ÇAYIR ÇİMEN ÜSTÜNDE


Yaz günleri çayır, çimen üstünde,
Seken dilber beni mecnun eyledi.
Üsküfün aldırmış balaban gibi,
Bakan dilber beni mecnun eyledi.

Ben gül almam, tellerini eğmesin,
Gidi rakipler de ona değmesin.
Ak göğsün üstüne gümüş düğmesin,
Diken dilber beni mecnun eyledi.

Yanıl elmam eğip durur dalını,
Hak nasip eylesin, dersem gülünü.
Siyah zülfün mah yüzüne telini,
Döken dilber beni mecnun eyledi.

Deniz kenarında biter kumları,
Gökyüzünde uçar yâr turnaları.
Şu ala göze siyah sürmeleri,
Çeken dilber beni mecnun eyledi.

Karac'oğlan, her sözleri bal gibi,
Başına giydiği vala al gibi.
Yârim kara kaşlı, gonca gül gibi,
Kokan dilber beni mecnun eyledi.

Karacaoğlan

Hiç yorum yok:

Burda yorum yazacaksan, edip ol edebinle yaz,
Bir korkak gibi gizlenme, adınla soyadınla yaz.

Zeki Çalar


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











EMEĞE SAYGI

Bu site için harcadığım emeği saygı duymak istiyorsanız, bu sitede verilen bilgileri kendi sitelerinizde kullanırken
adresini kaynak gösteriniz.



Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı